کاربومر و فواید آن
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


مقدمه ای بر کربومر

اکثر مردم امروزه احتمالاً در طول روز با کربومر سروکار دارند یا حتی می توانید در طول روز از مواد مختلفی استفاده کنید، اما یکی از موادی که کربومر است را ندارید. خوب در این مقاله و بعد از خواندن آن قطعا کاربومر را بهتر می شناسید و به حرف خود باز می گردید آیا از آن استفاده می کنید یا خیر؟

برخلاف مواد فعال که ارزش مبتنی بر نتایج را برای یک محصول ارائه می‌کنند، کربومرها مواد غیرفعالی هستند که به عملکرد بهتر این مواد موثر کمک می‌کنند.

این ماده در ابتدا یک ماده سفید و پودری است، اما اغلب به عنوان ژل در انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت شخصی مانند پوست، مو، ناخن و محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین محصولات دندانی استفاده می شود.

این محصول معمولا با نام های Carbomer 934، Carbomer 941، Carbomer 910، Carbomer 940-980 و Carboxyvinyl Polymer شناخته می شود.

کاربومر و فواید آن

اگرچه این ماده باعث بهبود وضعیت پوست یا درمان یک مشکل یا نگرانی موجود نمی شود، اما زمانی که به برخی محصولات اضافه شود مزایایی را ارائه می دهد. شامل:

بافت محصولات را ضخیم یا صاف می کند: کربومرها ضخیم کننده هایی هستند که به کنترل بافت یا چسبندگی و جریان بسیاری از محصولات آرایشی کمک می کنند.

پراکندگی و تعلیق جامدات نامحلول در مایعات: به پراکندگی و تعلیق جامدات نامحلول در مایعات کمک می کند و از جدا شدن روغن و جامدات محلول جلوگیری می کند. این خاصیت مفید این است که مرطوب کننده های نازک مانند امولسیون عمل می کنند.

بهبود بافت محصول: کربومرها می توانند تا 1000 برابر حجم اولیه خود در آب منبسط شوند. آنها به راحتی آب را جذب و نگه می دارند و در صورت معلق شدن در آب می توانند تا حد زیادی منبسط شوند. با افزودن کربومر به چیزهایی مانند شامپو، نرم کننده، کرم و لوسیون، فرمول غنی‌تر و نرم‌تر به نظر می‌رسد.

موارد منع مصرف و عوارض مصرف کربومر

بر اساس گزارش کارگروه محیط زیست، کربومر یک ماده بسیار ایمن در نظر گرفته می شود. این ماده سرطان زا محسوب نمی شود و با سمیت رشدی یا تولید مثلی همراه نیست.

علاوه بر این، نشان داده نشده است که آنها سیستم ایمنی را به خطر می اندازند یا باعث واکنش های آلرژیک می شوند. با بررسی مطالعات حاد خوراکی و پوستی، مشخص شد که این ماده دارای پتانسیل پایینی برای سمیت نوری، حساسیت به نور، تحریک پوست و حساسیت در غلظت‌های تا 100 درصد است.

بنابراین، اگر از محصولی حاوی این ماده استفاده می‌کنید و یک واکنش نامطلوب یا آلرژیک را تجربه می‌کنید، می‌توان فرض کرد که عامل دیگری عامل آن است.

استفاده از کربومر

از آنجایی که کربومرها ترکیباتی هستند که به محصولات بی‌شماری که در آن حضور دارند اجازه می‌دهند بهترین کار خود را انجام دهند، مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها برای مثلاً SPF یا اسید گلیکولیک وجود ندارد.

واسیوکوویچ می گوید: «خیلی چیزها را می توان همیشه استفاده کرد. یکی از پلیمرهای پرمصرف در صنعت، لوازم آرایشی، پزشکی و محصولات مراقبت از دهان هستند... به نظر می رسد نوعی ماده باشد که با همه چیز خوب کار نمی کند. «اگر از محصولی استفاده می‌کنید که متکی به این ماده است، دستورالعمل‌های خاص محصول را به دقت دنبال کنید و در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی مانند بثورات پوستی یا سوزش، مصرف را کاهش دهید یا قطع کنید.»

مراجعه به منبع: https://exirchemi.com/





:: بازدید از این مطلب : 14209
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: